Vairo stiprintuvo skystis yra gyvybiškai svarbi jūsų automobilio sistemos dalis, žymiai pagerinanti vairavimo patirtį, kiekvieną posūkį paversdama iš fiziškai sudėtingos užduoties paprastu, lengvu judesiu. Tačiau laikui bėgant jo savybės gali pablogėti, o pats skystis gali užsiteršti, todėl gali kilti rimtų problemų.
Vairo stiprintuvo skystis atlieka pagrindinį vaidmenį – jis sutepa visus sistemos komponentus ir sukuria slėgį, reikalingą sklandžiam ir lengvam vairavimui. Tačiau laikui bėgant jo savybės blogėja: jis užsiteršia, praranda optimalią konsistenciją ir kaupiasi smulkios metalo dalelės, todėl padidėja sistemos apkrova ir sumažėja efektyvumas.
Požymiai, kad reikia pakeisti skystį
Yra keletas požymių, rodančių, kad reikia pakeisti vairo stiprintuvo skystį:
- Sunkus vairavimas – jei vairą pasukti tampa sunkiau, tai gali reikšti alyvos trūkumą arba užterštumą.
- Neįprasti garsai – švilpimas ar kiti keisti garsai sukant – gali būti dėl sistemoje esančio oro ar nešvarumų.
- Spalvos ir kvapo pasikeitimas : Šviežias skystis yra ryškiai raudonas. Jei jis patamsėjo arba turi degėsių kvapą, tai aiškus ženklas, kad skystis prarado savo savybes.
Kaip dažnai reikėtų atlikti procedūrą?
Skysčių keitimo dažnumas priklauso nuo transporto priemonės modelio, ir dauguma gamintojų nurodo rekomenduojamus intervalus naudojimo vadove. Jei šios informacijos nėra, visuotinai priimtas standartas yra keisti skystį kas 80 000 km arba kas penkerius metus. Jei skystis jau užterštas, nelaukite; geriausia jį pakeisti nedelsiant.
Kaip pakeisti skystį
Skysčio papildymas gali būti laikinas sprendimas, tačiau norint išlaikyti optimalų vairo stiprintuvo veikimą, geriausia atlikti visišką skysčio pakeitimą ir praplauti sistemą. Tai padės išvengti užteršimo ir korozijos, dėl kurių gali sugesti svarbūs komponentai. Geriausia šią procedūrą patikėti kvalifikuotiems techninės priežiūros specialistams.